(no subject)

Autor: Elżbieta Jeżewska <ejez_at_interia.pl>
Data: Mon 23 Jul 2007 - 10:56:29 MET DST

Kto jest zainteresowany jak NAPRAWDE odważa się leki recepturowe w aptece?
Byłam w bibliotece i znalazłam podręcznik dla farmaceutów dotyczący
sporządzania leków recepturowych. I było napisane, że: leki sypkie odważa
się na wadze torsyjnej (cokolwiek to znaczy), ale jest to czaso i
pracochłonne więc w praktyce stosuje sie odważenie wiekszej ilości i
podzielenie na oko lub zważenie jednej porcji a resztę na oko na taką
podobną objętość. Potem było zdanie wprawny farmaceuta zrobi to dobrze.HA!
A NIE MÓWIŁAM!!
Dla zainteresowanych w farmakopei (znalazłam tylko taką z 1954 r, ale teraz
u ludzi już bromku potasu nie stosują, więc w nowszej może by go nawet nie
było) było że minimalna zawartość KBr 98%, maksymalna KCl 2% i podane
dopuszczalne ilości zanieczyszczeń, jak ktoś chce to mu przestukam mailem
jakie.
pozdrawiam
ELa

Wszystko czego potrzebujesz latem: kremy do opalania,
stroje kapielowe, maly romans