Re: KBr

Autor: Kuba <koscielniak_at_hot.pl>
Data: Sun 22 Jul 2007 - 16:57:15 MET DST

> No podejrzewałem bromek bo bromian jest z tego co wiem toksyczny.
> Oczywiście w handlu się nie spotkałem z określeniem bromatum na bromek,
> nie mam wiele wspólnego z farmacją.

[ Za Supniewski: Preparatyka nieorg]
252. Bromek potasowy (Kalium bromatum) KBr

M = 119,02

Własności. Tworzy bezbarwne kryształy; współczynnik załamania światła 1,559;
gęstość 2,75. Topi się w temp. 730°. Wrze w temp. 1380°. Rozpuszcza się w
glicerynie i nieznacznie w etanolu (0,5%) oraz eterze.

Swoją drogą sam też nigdy nie spotkałem się z określeniem 'bromatum' na
bromek, ale widać farmaceuci takowego używają.

Proponowałbym sprawdzić w farmakopei czystość KBr używanego do celów
'aptecznych' i porównać z czda oferowanym np przez POCh (65 zł + vat /
250g), jeśli okaże się tej samej czystości lub czystszy, sądzę, że można
podać bez wahania.

K.