Re: KBr

Autor: Adrian <scavender_at_interia.pl>
Data: Tue 24 Jul 2007 - 11:01:53 MET DST

Witam,

najpierw co do nazwy.

Kalium bromatum i kalium bromidum to nazwa tej samej substancji czyli KBr.Ze
względu na dopasowanie naszej farmakopei do tej europejskiej nastapiła
zmiana nazw niektórych substancji leczniczych. KBr dawniej nazywany Kalium
bromatum został przechrzczony na Kalium bromidum. Stąd różnice w
nomenklaturze.

Co do czystości:
czystość każdej substancji używanej do receptury jest dokładnie opisana w
monografii w Farmakopei. Jest tam mowa o tym od jakich zanieczyszczen ma byc
wolna dana substancja i jakimi metodami mozna ją badac. Oczywiscie
stosowanie w aptece odczynników chemicznych jest niedopuszczalne. Każda
substancja musi miec dopuszczenie przez stosowny urząd i pochodzić z
hurtowni farmaceutycznej.

Pozdrawiam
Adrian