KBr

Autor: Elżbieta Jeżewska <ejez_at_interia.pl>
Data: Sat 21 Jul 2007 - 18:04:14 MET DST

Czy ktoś z was wie czym się różni bromek potasu dawany jako lek na padaczkę
(nazywa się to ładnie kalium bromatum) od bromku potasu o różnych
czystościach, które można normalnie kupić w hurtowniach chemicznych? Nie
próbowałam kupić od hurtowni farmaceutycznej jeszcze ale obawiam się że mogą
mi nie sprzedać. A niestety nic poza informacją, że to kalium bromatum nie
mają. A sami wiecie że jest mnóstwo stopni czystości, i co czystsze to
droższe.
Zależy mi żeby to był taki jak trzeba, gdyż chcialam sama ważyć swojemu psu
te pastylki. Aptekarska dokładność stała się dla mnie mitem gdy wzięłam do
pracy na wagę stare pastylki 0,3 i 0,6 żeby je poprzeważać na 0,4 i to co
zobaczyłam na tej wadze załamało mnie. Prawie połowa 0,3-jek miała o 1/3
proszku za mało, kilka było takich co mialy o 2/3 za dużo. A w grupie 0,6g
jest jeszcze gorzej. Jedna pastylka miała 1,176 g!!!
Najśmieszniejsze jest to, że jak policzyłam średnią to wychodziła pięknie
+/- 0,005 g choć to już błąd wagi.
Wygląda na to, że farmaceutki ważą sobie większą ilość stanowiącą krotność
tego co potrzeba a potem jak rasowi dilerzy dragów nożykiem dzielą na
"równo".
pozdrawiam wszystkich, jeśli są tu jacyś farmaceuci i poczuli się urażeni to
ich przepraszam, bo napewno nie wszyscy tak robią.
Ela

Wycieczka dookola Polski?
Wyznacz najlepsza trase