zassana kolba

Autor: Witek Mozga <mozga_at_trimen.pl>
Data: Sun 17 Jun 2007 - 00:44:39 MET DST

Witam,

Ciekawostka: kolba kulista 2L, ze szlifem, z dosyć grubego szkła była pod
próznią prażona na zwykłej laboratoryjnej czapie grzejnej. Ku zaskoczeniu
wszystkich dno kolby zostało zassane do środka bez uszkodzenia kolby.
Widocznie szkło zmiękło od temperatury. Albo nasza czapa grzeje bardzo mocno,
albo szkło było jakieś dziadowskie. Gdyby mi ktoś powiedział, że coś takiego
można uzyskać na czapie, to bym nie uwierzył. Nie zdążyłem zrobić fotki kolby
jak jeszcze kolba była cała. Niestety, nazajutrz kolbę stłuczono:
http://www.trimen.pl/kolba1.jpg
http://www.trimen.pl/kolba2.jpg
http://www.trimen.pl/kolba.avi (1M)

--