Re: pyły emitowane do atmosfery

Autor: Kazimierz Warmiński <kazimierz.warminski_at_uwm.edu.pl>
Data: Mon 16 Apr 2007 - 15:08:12 MET DST

> czy ktoś mógłby mi pomóc w znalezieni informacji na temat pyłów
> emitowanych do atmosfery przez przemysł? Interesują mnie tylko pyły stałe
> (nie mogą to być lotne tlenki typu CO2 lub NxOy).

Pyły to pyły - zawsze sa to czastki stale zawieszone w powietrzu.
O ilosci pylow emitowanych z roznych zrodel (energetyka zawodowa, przemysl,
transport itp.) w Polsce i na swiecie mozna znalezc na stronie Glownego
Urzedu Statystycznego, a dokladniej w opracowaniu "Ochrona strodowiska
2006":
http://www.stat.gov.pl/dane_spol-gosp/rolnic_lesnict_srodowi/ochrona_srodowiska/2006/index.php

Z podręczników on-line polecam: Źródła zanieczyszczeń powietrza
atmosferycznego. Wyd. 2 zm. - Rutkowski, Jan D. 1993 (co prawda nie
najnowsza pozycja, ale warta przejrzenia). Dostępna jest w Dolnośląskiej
Bibliotece Cyfrowej:
http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/metadataquery
Wpisz "zanieczyszczenia powietrza" i Enter.
Tylko trzeba zainstalować sobie program LizardTech DjVu z ich strony, aby ją
przeglądać.
Miłej lektury.

kazik warmiński