jon CrO2 -

Autor: ania <a-n-k-a_k_at_wp.pl>
Data: Thu 21 Dec 2006 - 22:43:34 MET

Czy jon CrO2- jest trwały w środowisku obojętnym/lekko kwaśnym? Z doświadczenia wiem, że tworzy sie w środowisku silnie zasadowym - po rozpuszczeniu Cr(OH)3, jednak gdy doda sie do tego potem odpowiednia ilosc kwasu, powstaje znowu wodorotlenek. Nie wiem niestety, jakie jest wtedy odczyn r-ru, przypuszczam, że słabo zasadowy. Wiem, ze moje pytanie moze wydawać się absurdalne, ale wolę się spytać kogos, kto zna sie na tym bardziej niz ja, zanim ewentualnie powiem nauczycielce, że się mylila. Ale kwestii nauczycielki prosze nie komentowac - blad moze zdarzyc sie kazdemu.
Pozdrawiam, Ania