Re: jon CrO2 -

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Fri 22 Dec 2006 - 09:54:44 MET

At 22:43 2006-12-21 +0100, ania wrote:
>Czy jon CrO2- jest trwały w środowisku obojętnym/lekko kwaśnym?
Raczej niemożliwe. W lekko kwaśnym będzie już powstawał Cr3+.

>Z doświadczenia wiem, że tworzy sie w środowisku silnie zasadowym - po
>rozpuszczeniu Cr(OH)3, jednak gdy doda sie do tego potem odpowiednia ilosc
>kwasu, powstaje znowu wodorotlenek. Nie wiem niestety, jakie jest wtedy
>odczyn r-ru, przypuszczam, że słabo zasadowy.
Tak, zapewne właśnie tak jest. Ale najlepiej sprawdzić to doświadczalnie.
:-) Niestety podręczniki (Bielański, Trzebiatowski) opisują te równowagi
bardzo ogólnie.

>Wiem, ze moje pytanie moze wydawać się absurdalne, ale wolę się spytać
>kogos, kto zna sie na tym bardziej niz ja, zanim ewentualnie powiem
>nauczycielce, że się mylila. Ale kwestii nauczycielki prosze nie
>komentowac - blad moze zdarzyc sie kazdemu.
Trudno nam komentować zdanie nauczycielki, skoro go nie znamy! :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/