Re: Karty charakterystyki

Autor: Magdalena Úcierska <stuktup_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 26 Nov 2006 - 16:37:47 MET

> Na stronie Biura d/s Substancji i Preparatów Chemicznych doczytauem
> sia takiej oficjalnej informacji na zapytanie kogoú:
>
> _____________________
> 8. Chociaý nie ma obowiazku oznakowywania naszego produktu, klienci
> wymagaja kart charakterystyki. Czy dla produktu chemicznego, który nie
> jest sklasyfikowany jako niebezpieczny dla zdrowia czuowieka i
> úrodowiska moýe bya przygotowana karta charakterystyki?
> Tak, chociaý nie jest to wymagane. W przypadku produktów
> niesklasyfikowanych jako niebezpieczne dla zdrowia czuowieka i
> [...]

Witajcie,
Karta Charakterystyki Produktu Niebezpiecznego jest dokumentem pomagającym
zapewnić bezpieczeństwo lub w przypadku jakichś nieszczęść, np. pożaru,
informuje co może stać się z preparatem i jak należy się zachować. Karta
taka powinna byc przejrzysta i powinna zawierać proste, przejrzyste
informacje zgupowane w 16 punktów wg ustawy. Wygłaszanie "hymnów
pochwalnych" dla preparau typu przyjazny dla środowiska nic nie daje, tylko
utrudni znalezienie potrzebnych informacji. Co komu da taka infromacja -
ważne jest czy produkt jest mobilny, czy ulega biodegradacji itd. a te
problemy poruszają kolejne punkty w karcie. Podsumowując karta powinna
zawierać jednoznaczne odpowiedzi na 16 punktów zgodnie z ustawą + informacje
ważne wynikajace z doświadczeń producentów umieszczone pod każdym punktem z
dopiskiem np. informacje dodatkowe.
Produkt nietoksyczny i przyjazny dla środowiska (bardzo rzadko wg mnie :| )
zawsze może być jeszcze palny, uczulający, utleniający, drażniący itd
Dwa słowa jeszcze kiedy kartę należy dostarczyć :
1. surowce i gotowy produkt jest niebezpieczny dla środowiska
2. surowce są niebezpieczne, ale gotowy produkt jest produktem bezpiecznym
3. nieobowiazkowo - surowce i gotowy produkt są bezpieczne a kartę
przygotowujemy dla udowodnienia, że nasz produkt jest bezpieczny, ale wtedy
kartę warto zatytułować "Karta Charakterystyki Preparatu" bez określenia
niebezpieczny.

Pozdrawiam,
Nel