Karty charakterystyki

Autor: Marek Schmidt <chmes_at_chmes.poznan.pl>
Data: Sun 26 Nov 2006 - 14:39:36 MET

Na stronie Biura d/s Substancji i Preparatów Chemicznych doczytałem
się takiej oficjalnej informacji na zapytanie kogoś:

_____________________
8. Chociaż nie ma obowiązku oznakowywania naszego produktu, klienci
wymagają kart charakterystyki. Czy dla produktu chemicznego, który nie
jest sklasyfikowany jako niebezpieczny dla zdrowia człowieka i
środowiska może być przygotowana karta charakterystyki?
Tak, chociaż nie jest to wymagane. W przypadku produktów
niesklasyfikowanych jako niebezpieczne dla zdrowia człowieka i
środowiska, należy zapewnić podanie informacji w taki sposób, by nie
prowadził on do jakichkolwiek wątpliwości dotyczących produktu
sklasyfikowanego bądź niesklasyfikowanego. Karta charakterystyki nie
powinna zawierać wniosków takich jak „nietoksyczny" lub „przyjazny dla
środowiska".

Ostatnie zdanie wydaje mi się kuriozalne... czy dotyczy ono także
substancji nietoksycznych i przyjaznych dla środowiska? Domyślam się,
że tak.... Czy tylko ja mam takie..... dziwne odczucia? Proszę o
komentarze, szczególnie zawodowych chemików....

--
Marek Schmidt
CHMES, ul. Suszki 10, 60-681 Poznań