Re: (brak tematu)

Autor: Tomasz Plucinski <tomek_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Fri 24 Nov 2006 - 14:02:21 MET

> Cze¶ć mam pytanie dlaczego siarczki trzeciej grupy kationów wytr±ca się na gor±co??
Jeśli strąca się z AKT - to aby wstępna hydroliza odczynnika zachodziła
szybko. Bo na zimno niektore kationy dają osady soli z AKT, o zupełnie
nietypowej barwie. Bodaj z Pb lub Hg strąca sie sól praktycznie biała,
która na gorąco stopniowo czernieje.
Poza tym na gorąco większość osadów jest bardziej krystalizcna, co ułatwia
sączenie lub wirowanie.
tpl