kondensacja kapilarna

Autor: <anqaya_at_interia.pl>
Data: Sat 14 Oct 2006 - 13:55:25 MET DST

Pytanie i prośba zarazem bardzo ważna dla mnie-poszukuję informacji na temat kondensacji kapilarnej w porach butelkowych..jak zachodzi adsorpcja w tego rodzaju porach, a jak desorpcja..co sprawia że menisk z wklęsłego zmienia sie na wypukły? czy równanie Kelwina wygląda tak samo jak dla porów cylindrycznych? W "Adsorbcji" Ościka znalazłam tylko wytłumaczenie tego zjawiska dla porów konicznych i cylindrycznych. W przypadku butelkowych jest podobnie chyba jak w przypadku cylindrycznych, tylko co sie dzieje gdy przewężenie poru zapełni sie cieczą? Wdzięczna bym była za wszelkie podpowiedzi które mogą pomóc mi w zrozumieniu tego zjawiska. Z góry dziękuje bardzo i pozdrawiam serdecznie.

Jestes kierowca? To poczytaj! >>> http://link.interia.pl/f199e