Re: rozkład termiczny AgCl

Autor: matey23 <matey23_at_wp.pl>
Data: Sun 27 Aug 2006 - 13:17:47 MET DST

From: "Krzysztof Kleszcz" <klechu13@poczta.okay.pl>
To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Sent: Sunday, August 27, 2006 11:46 AM
Subject: rozkład termiczny AgCl

> Witam
>
> Czy ktoś wie może w jakiej temperaturze rozkłada się chlorek srebra?
> Nie muszę znać dokładnej temperatury, interesuje mnie tylko czy jest
> to poniżej 900st C
> Gałecki milczy na ten temat, a nie mam pod ręką nic innego
>
> pozdrawiam
> K.Kleszcz

Temperatura topnienia 457,7 *C, temperatura wrzenia 1430 *C. Pod wpływem
światła ciemnieje ( rozkład z wydzieleniem srebra metalicznego ). W
przyrodzie spotykany jako minerał ( dość rzadki ) kerargiryt i chlorargiryt.
Czyli rozkład będzie powyżej 1430*C dokładnie również nie potrafię określić.
Pozdrawiam,
CheMiK