Re[2]: rozkład termiczny AgCl

Autor: Krzysztof Kleszcz <klechu13_at_poczta.okay.pl>
Data: Sun 27 Aug 2006 - 13:57:01 MET DST

m> Temperatura topnienia 457,7 *C, temperatura wrzenia 1430 *C. Pod wpływem
m> światła ciemnieje ( rozkład z wydzieleniem srebra metalicznego ). W
m> przyrodzie spotykany jako minerał ( dość rzadki ) kerargiryt i chlorargiryt.
m> Czyli rozkład będzie powyżej 1430*C dokładnie również nie potrafię określić.
m> Pozdrawiam,
m> CheMiK

okej, dzieki za odzew
Mam trochę srebra otrzymanego przez redukcję AgCl (Zn i HCl), troszkę
się chyba pospieszyłem bo redukcja nie poszla do konca i w otrzymanym
srebrze zostaly resztki chlorku; mialem nadzieje ze rozlozy sie on
przy przetapianiu, ale w takim razie nic z tego, musze zredukowac do
konca albo przemyc tiosiarczanem

dzięki i pozdrawiam
k.kleszcz