Re: rozklad hydrazyny

Autor: Lukasz Kuzma <kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl>
Data: Mon 29 May 2006 - 08:15:47 MET DST

>Wlasnie ze wzgledu na zawarty w niej tlen. Poza tym woda ma stwoja stala
>dysocjacji, o ile dobrze pamietam to sie nazywa stala autoprotolizy albo
>jest z nia w scisly sposób polaczone wartosc 10^-14.
my to tlumaczymy tym ze woda demi, jako woda czysta "ssie" co sie tylko da
z otoczenia, dlatego tez jest korozyjna. Ale szczerze mowiac nie
zaglebialem sie w ten temat, tlumaczenie dziala ;))

>Tlenki azotu to nie bo wszystkie z wyjatkiem podtlenku sa kwasne, podtlenek
>zas nie otrzymuje sie z roztworu (tylko ze stopu) wiec jesli wykluczyc
>reakcje enzymatyczne to N2O nie pojawi sie. Chyba ze czegos nie wiem. Hmmmm
>... Moze Andrzej wie ?
wspomniales "enzymatyczne" - i tu moze byc pies pogrzebany, gdyz w wodach
natlenionych praktycznie nie ma azotu amonowego, wszytsko przechodzi w
azotany.
3majcie sie

Lukasz Kuzma