Re: Re[2]: Jak wykryć jony chlorkowe w mieszance I i II grupy anionow?

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Tue 11 Apr 2006 - 10:29:21 MET DST

>zauwazylam na bibulce delikatna poswiate. Moze po prostu jest male
stezenie? Hmm kazda rada jest dla mnie >cenna. Naprawde uwielbiam analizki,
i kazde nowe recepty sa mile widziane. Pozdrawiam :)

To napewno uran albo rad ;).
   Oczywiście reakcja diazowania powinna przebiegać na zimno, sól diazoniowa
kwasu sulfanilowego akurat jest bardzo stabilna temperaturowo. Oczywiście
słuszną decyzją jest diazowanie i sprzęganie jeśli chce się wykryć NO2.
   W kwestii przedstawienia. Łukasz jestem. A Ty Znajdujesz się na unikalnym
forum na którym działają specjaliści z różnych dziedzin chemii. Co
najważniejsze większość z nich jest pasjonatami a pasjonaci osiągają
znacznie więcej w zakresie wiedzy niż chemicy z przypadku. Jeśli tylko
Zniesiesz zarozumialstwo niektórych z nich, co czasem jest widoczne (łącznie
ze mną ;) ) to oczywiście będzie fajnie.
   Ja akurat zajmuję się bardziej analizą instrumentalną tj. chromatografią
gazową. Ale także TLC, swoją drogą to bardzo fajna technika, idzie się w
niej zakochać ;). Oczywiście moje zainteresowania są znacznie szersze i
wybiegają często daleko poza zawód, jak u znakomitej większości tu obecnych.

Życzę miłego dnia
MdG