Odp: Luminol

Autor: Michael Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Sat 01 Apr 2006 - 20:59:09 MET DST

Dnia 31-03-2006 o godz. 14:59 Michał Obrzydzinski napisał(a):
> Witam Szanownych Forumowiczów !
> Czy ktoś z Was próbował zsyntetyzować Luminol ??. Ja właśnie wczoraj
> zakończyłem syntezę wg. przepisu z T.Pluciński. Doświadczenia chemiczne
> i nie jestem zbytnio zadowolony z rezultatów, wydajność wyszła mi
> strasznie niska, a poza tym świecenie tego co otrzymałem było naprawdę
> bardzo słabe dobrze, że wogóle świeciło. Czy ktoś ma może jakiś dobry
> przepis na tę syntezę ?? Bardzo chciałbym wykonać doświadczenia z
> luminescencją, a cena luminolu jest zdecydowanie za wysoka. Będę bardzo
> wdzięczny za wszelką pomoc.

> [...]
Pamiętam dość dobrze. Był to preparat który sobie wybrałem na laborkach z organek jak studiowałem. I Wiesz co, wszystkie co cięższe preparaty robiłem a luminol też nie chciał mi świecić i też wyszła licha wydajność, około 14% z tego co pamiętam. Myślę że jest to kwestia jakichś zanieczyszczeń reagentów, jednym wychodzi wspaniale a innym marnie. Inną kwestią może być prędkość ich dodawania. Bo analizując syntezę nie dopatrzyłem się u siebie jakiegoś błędu.

MdG

Zagraj o tytuł Króla Strzelców i poczuj atmosferę Ligi Mistrzów:
http://klik.wp.pl/?adr=www.ligamistrzow.wp.pl&sid=710