Re: NO2 z woda

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Thu 26 Jan 2006 - 10:52:52 MET

> bssp> bubu@sk.soho.pl mówi:

> bssp> azotowy(V)?
> bssp> przepraszam, ze moze zasmiecilem grupe, ale wlasnie znalazlem
> bssp> sobie odpowiedz na moje pytanie, tylko chcialbym sie utwierdzic czy
> bssp> to prawda, a wiec wg. napisanych na tej stronie reakcji: http://
> bssp> mattson.creighton.edu/NOx/NOx_Info.html podpunkt F i H, NO2
> bssp> reaguje z woda tworzac HNO3 i NO, tylko czemu?
>
> bssp> pozdrawiam i już cierpliwie czekam do jutra;)
>
> hej
>
> to jest tak, ze w NO2 azot jest na 4 stopniu utl
> [...]

Hmmm ... po mojemu to powstanie mieszanina kwasów HNO2 i HNO3 wytworzy się
między nimi równowaga. Ale nad reakcjami to bym się musiał zastanowić.
Ostatnio mnie o tym uczyli z technologii oczyszczania gazów odlotowych więc
dokopać się nie będzie trudno.

Potrzebujesz jeszcze tych informacji ? A tak w ogóle to Rozważasz atmosferę
czy chodzi Ci po prostu w warunkach domowych o pochłonięcie NO2.

Z poważaniem
MdG