Re: anion

Autor: Variat <variat_at_interia.pl>
Data: Mon 16 Jan 2006 - 20:04:35 MET

> Dodaje do roztworu jony Ag+ (AgNO3) i dzieje sie cos
> dziwnego automatycznie powstaje czarny osad (co moglo by wskzywac na
> obecnosc jonu S2- ale tego tam nie ma poniewaz po dodaniu stezonego
> kwasu natychmiast poczul bym charakterystyczny zapach H2S)

Niekoniecznie. Reakcja zapachowa nie zawsze jest selektywna (kiedys byla dyskusja na temat zdolnosci
wyczuwania zapachów), polecam reakcje z nitroprusydkiem sodu. Wg mnie jest ona bardziej dokladna.

> ciekawsze po chwili zaczyna wydzielac sie srebro metaliczne, i
> zastanawiam sie co mogo by dac ten efekt, myslalem o jonach
> tiosiarczanowych poczatkowo lecz one przechodza z jonami Ag + z bialego do
> czarnego osadu w dosc zauwazalny sposob, a tamta reakcja ma przebieg
> natychmiastowy.

Najlepiej wykrywac S2O3(2-) przez ogrzewanie z HCl. Wtedy wydziela sie siarka koloidalna.

> Czy ktos ma jakas koncepcje ?

Moja propozycja, nie podchodz do analizy za pomoca metody gdybania. Szczególnie do analizy anionów.
Przeprowadz próby wstepne, dzieki którym bedziesz mógl sobie gdybac.

Sprawdz czy anion jest reduktorem - reakcja z I2w KI

Jezeli chcesz przepisy na dalsze próby zapraszam na priva.

Z powazaniem

Grzegorz Tomaszewicz

Kliknij po wiecej! >>> http://link.interia.pl/f18ed