Re: kat torsyjny

Autor: Michal Walczak <walczus23_at_yahoo.com>
Data: Fri 25 Nov 2005 - 22:39:09 MET

> Kat torsyjny definiuje sie dla 4 atomow. Jesli kat
> wynosi 0 czy 180
> to atomy sa w jednej plaszczyznie, sa jednak inaczej
> ulozone.
> Moze na przykladzie:
>
> cis i trans 1,2-dichloroeten. Kat torsyjny
> definiujemy np Cl-C-C-Cl. W
> przypadku cis kat wynosi 0, w przypadku trans 180.

Chodzilo mi bardziej o okreslenie kata torsyjnego na
podstawie wzoru sumarycznegoi jesli nie mamy
doczynienia z izomeria cis trans (bo tu okreslenie
tego kata jest oczywiste). Np jesli mamy wzor etanu
podany sumarycznie to mam rozumiec ze nie jestem w
stanie okreslic takowego kata(lub wybrac jedna z dwoch
potencjalnych mozliwosci). Pytam o to poniewaz mam
umiec zapisywac czasteczki w macierzy Z, a prowadzacy
uparl sie ze to jest oczywiste i nie bedzie do tego
wracal.A co w przypadku kata torsyjnego dla acetylenu?

Pozdrawiam - Michal Walczak

Yahoo! Music Unlimited
Access over 1 million songs. Try it free.
http://music.yahoo.com/unlimited/