Re: pierwszy uzyteczny reaktor termojadrowy

Autor: Seweryn Niemiec <ser_at_man.szczecin.pl>
Data: Thu 09 Jun 2005 - 21:17:38 MET DST

Dnia 09-06-2005, czw o godzinie 20:18 +0200, Adam Lukowski napisał(a):
> Plazma w reaktorze ITER składać się będzie z jąder izotopów wodoru:
> deuteru i trytu. W efekcie łączenia się jąder deuteru i trytu
> powstanie jądro helu. Uwolniony też zostanie neutron i energia.

To trochę nie ta lista, ale czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak można w
ten sposób uwolnioną energię (i w takich warunkach) spożytkować, tzn. w
jaki sposób można by ją przerobić na różnicę potencjałów na dwóch
końcach kabla elektrycznego? Czy tu się będzie coś nagrzewać i dalej
standardowo para->turbiny, czy jakoś inaczej?

poz.
Seweryn Niemiec