TOM

Autor: Pawel Wisniewski <xmike1_at_tenbit.pl>
Data: Sat 29 Jan 2005 - 23:37:57 MET

 dziendobry :)

 mam takie 2 pytania na ktore szukam odpowiedzi i nie moge znalezc
 1) to czy kation He2 (+) jest kationem trwalym. i jak to udowodnic z
 TOM(teori orbitali molekularnych)
                    _____
                   | I |
                   |_____|
                 / sigma *1s
                / \
               / \
              / \
             / \
            / \
     _____ _____
He | I I | | I | He+
    |_____| |_____|
      1s \ / 1s
           \ /
            \ /
             \ /
              \ /
               \ /
                \ /
                 \ /
                  _____
                 | I I |
                 |_____|

               sigma s1

hehe ;) brzydko ale wazne aby wiadomo bylo o co chodzi :) "I" to
elektorny. i co wynika z tego zapisu? czy ten kation jest slaby??
czy mocny??

2) czy lit tworzy czastki 2 atomowe? wiem ze tak ale jak to udowdnic
wlasnie TOM??

z gory dziekuje i pozdrawiam Pawel Wisniewski