Re: Polimery przewodzące.

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 23:07:23 MET

Dnia Mon, 20 Dec 2004 21:46:25 +0100, Tomasz Ratajczak
<mucor23@poczta.onet.pl> napisał:

> Troszeczke informacji na ten temat mozesz znalezc w ksiazce "Materialy
> polimerowe" Irmy Gruin podam stornke103-108 nie jest tego wiele ale
> zawsze troche pozdrawiam
> ps ksiazke ta mozesz znalezc w ksiegarniach pwn
A mnie strasznie zainteresował ten artykuł na chemfanie. Zwłaszcza że
wszystkie substancje mam pod ręką. W zasadzie nawet sam pirol jest bardzo
łatwo otrzymać i Voglu jest to opisane. Ale, jak to właściwie jest z tymi
grupami funkcyjnymi ? Czy ktoś zna więcej "domieszek" funkcyjnych o
określonych właściwościach ? A raczej nadającyc tych właściwości polimerom
? Zauważyłem że te polimery przyjmują część właściwości grup funkcyjnych.
Czyli dodaj sobie aminę 3 rzędową a będzie miało to coś wspólnego ze
światłem itp. Zastanawiam się jednak nad stabilizacją a jeśli chodzi o
przewodzące polimery to o ich charakterystykę prądową powiedzmy w
zależności od temperatury. Czy nie uważacie że przewodnictwo takiego ciała
(polimeru) zwiększa się z temperaturą ?

Z poważaniem
Łukasz Jóźwiak