Re: molibdenian amonu

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Tue 21 Dec 2004 - 09:07:46 MET

From: "Gosia" <sendzinka@tlen.pl>
To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Sent: Saturday, November 27, 2004 5:40 PM
Subject: Re: molibdenian amonu

> Swoją drogą, znalazłam też właśnie takie zastosowania.
> Piszę, bo może przypadkiem kogoś zainteresuję, choć powątpiewam, ale, w
ludzi trzeba wierzyć...:}

> Odczynniki Froehdego: 0,1 g molibdenianu amonu rozpuszcza się w 10 cm3 96%
kwasu siarkowego.
> Za jego pomocą można wykryć wiele alkaloidów:
>
> Diacetylomorfina: fioletowezieloneżółte (0,05)
> Dimetylotryptamina: niebieskiezieloneżółte (0,1)
> Kodeina: żółte zieloneniebieskie (0,1)
> LSD: jasnożółtezielononiebieskie (1,0)
> Meskalina:brązowe (0,025)
> Morfina: fioletowezieloneżółte (0,05)
> [...]
jakoś wyszło...

Można też na gorąco AHT strącić siarczek molibdenu który po wygotowaniu,
osuszeniu i sproszkowaniu można dosypać sobie do smaru do przekładni lub
nawet stosować na sucho, dobrze smaruje, tak jak grafit i poza tym jest
trwały chemicznie w podwyższonych temperaturach. Niewątpliwie wykrywanie
alkaloidów to szlachetniejsze zastosowanie tego odczynnika.

Z poważaniem
Łukasz Jóźwiak