Re: GW o fulerenach

Autor: Tomasz Ratajczak <mucor23_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 21:34:38 MET

Chcialbym sie wlaczyc do rozmowy na temat fulerenów. To prawda ze w artykule
są błedy ale jest to artykuł popularnonaukowy, w ktorym przedewszystkim
liczy sie przejzystosc informacji. Poza tym fulereny nie muszą zawierac
tylko 5- i 6-czlonowych pierscieni. Spotyka sie w środ fulerenow takie,
ktore są zbudowane z 9-atomowego pierscienia(obok 5- i 6-czlownoych). Są
rowniez spotykane fulereny zlozone wylącznie z 6-czlonowego pierscienia o
bardzo wymyslnych kształtach, jak i fulereny zbudowane tylko z
piecioczlonowych pierscieni. . Gdyby fulereny mialy charakter calkowicie
aromatyczny to jakim cudem utworzylyby pirescien. Gdzies przeczytalem ze
poczatkowo traktowali plytke grafitowa 3 dni mnie sie zdaje ze bylo to 11
dni ale nie jestem tego do konca pewny("Fulereny" Andrzej Huczko) nie wiem
na ile kompetentne jest to zrodlo ale byla to chyba pierwsza ksiazka ktora
pojawila sie na ten temat. ok to chyba wszystko jak cos sobie przypomne to
napewno napisze! pozdrowionka dla DYSKUTANTOW