GW o fulerenach

Autor: Karolina Onderko <nanorurka_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 19 Dec 2004 - 19:06:10 MET

Artykuł zamieścili, błędów narobili:
http://serwisy.gazeta.pl/nauka/1,34141,93429.html

Ja wyłapałam tyle:
1. Poprawna pisownia w języku polskim to fulereny, a nie fullereny (jest
nawet w słowniku ortograficznym!)
2. "tworząc kulę zbudowaną z sześciokątów" - z samych sześciokątów kuli się
nie zbuduje; fulereny zbudowane są z pięcio- i
sześciokątów
3. "wiązania pomiędzy węglami w fullerenie (ani pojedyncze, ani podwójne)" -
zachowywałby się wtedy jak benzen. A tymczasem w fulerenie występują dwa
typy wiązań o różnych długościach i reaktywności typowej dla układu
sprzężonych wiązań podwójnych.

I mam złe przeczucia co do opisu sposobu otrzymywania, ale nie mam źródła
pod ręką.

Karolina

http://karolina.wlodarski.com
www.mybook.pl