Re: studia

Autor: Jerzy Peszke <j.peszke_at_rocketmail.com>
Data: Sun 05 Dec 2004 - 21:16:06 MET

--- bubu@sk.soho.pl wrote:

> Witam wszystkich chemfanów:)
>
> Jestem tegorocznym maturzysta, nie dosc ze "nowa"
> matura :/, to
> jeszcze mam pare pytan, bo do konca nie wiem jaki
> kierunek
> studiowania obrać i gdzie.
> I tak mam pytanie w jakim miescie wg. was najlepiej
> studiowac
> biotechnologie lub chemie/biochemie? Wiem, ze juz
> bylo podobne
> pyt. ale oddzew byl maly..
> Poza tym do ludzi ktorzy sa lub byli na
> biotechnologi/biochemi: -
> jakich przedmiotow uczy sie najwiecej oraz czy
> [...]

Postaram Ci sie odpowiedziec po kolei. N aroznych
uczelniach jest rozny poziom nauczania i co za tym
idzie inny zakres programowy. Moz ewyluszcze Ci to na
swoim przykladzie: 1 rok studiow - chemia,
biotechnologia i ochrona srodowiska - praktycznie taki
sam material do opanowania. Podstawy chemii
nieorganicznej, organicznej, podstawy biologii,
podstawy informatyki i lektoraty jezykowe; minimum 2.
II rok - labolatoria z chemii organicznej. Studenci
biologii i biotechnologii dodatkowo labolatorium z
bilogii. Do tego informatyka i lektoraty jezykow. III
rok - chemia fizyczna i analiza instrumentalna dla
wszystkich kierunkow. Seminaria z kierunkow
dotyczacych prac licencjackich. Po obronie pracy
licencjackiej mozna kontynuowac nauke na kierunku
magisterskim uprawniajacym do nauczania w szkolach.

Dla biotechnologow, bilogow czy chemikow zawsze
znajdzie sie praca. Jesli nie tu, to w krajach unii.
Wustarczy wejsc na strony eures i przeczytac oferty.
Jest ich multum. Oczywiscie kluczem do otwarcia tego
sezamu jest znajomosc angielskiego. Na dzien
dzisiejszy w moim instytucie potrzebujemy co najmniej
20 ludzi z biegla znajomoscia zagadnien chemicznych i
biochemicznych. Po prostu do czarnej roboty w
laboratorium. Wiadomo ze takich ludzi nie wezmie sie z
ulicy.

Pozdrawiam

Jurek