szlify

Autor: Kazimierz Warmiński <kazet_at_uwm.edu.pl>
Data: Fri 03 Dec 2004 - 15:54:09 MET

Witam!

Troche sie uspokoilo na liscie wiec skorzystam z okazji. Mam pytanie (byc
moze strasznie banalne) - co okreslaja oznaczenia szlifow SJ np. 14/23?
Domyslam sie, ze pierwsza liczba okresla srednice szlifu (ta wieksza), a ta
druga? W wikipedii napisano, ze z reguly srednice szlifu oznacza sie jako
ulamek cala, ale cos mi tu nie gra, bo w katalogu Simaxa podano "szlif SJ
mm", czyli w milimetrach. A moze chodzi jeszcze o cos innego.
Poza tym co oznacza skrot SJ.
Z gory dziekuje.

Kazik Warmiński