Re: odzyskiwanie Ag z elektroniki

Autor: Maciek <jumbo_at_poczta.fm>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 16:28:46 MET

 Witam!
 Miało być "z elektroniki" a robi się z "z fotografii". Wracając do tematu, to po roztworzeniu takiego lutu mamy roztwór o wysokim stężeniu ołowiu i cyny, a małym stężeniu srebra. Zastanawiam się czy w takiej sytuacji nie możnaby zastosować elektrolizy. Na pewno pozwoliłoby to zaoszczędzić sporo odczynników.
   Wydaje mi się, że zastosowanie srebrnej katody pozwoliłoby na wydzielenie na niej srebra z roztworu. Problemem byłoby takie kontrolowanie procesu, aby nie wydzielić przy okazji Pb i Sn. Anoda zapewne musiałaby być z grafitu. No i roztwór musiałby być nieco zobojętniony, żeby srebro sie ponownie nie roztworzyło.
   Drugie co mi przychodzi do głowy, to wytopienie z resztek lutu anody i takie dobranie katody i elektrolitu, żeby srebro otrzymać albo na katodzie albo w postaci szlamu elektrodowego. Co o tym myślicie?
   Niestety elektrochemia to nie jest dziedzina, w której jestem mocny, dlatego... pytam tutaj:) Pozdrawiam
                                                     Maciek Krysztofik

Ponad 400 tysiecy facetow szuka przyjaciolki, a moze czegos wiecej...
>>> http://link.interia.pl/f183b