RE: wykrywanie metali ciężkich

Autor: K. Grabinski <k.grabinski_at_lacma.com.pl>
Data: Fri 29 Oct 2004 - 14:51:42 MET DST

Problem jest następujący:

Ktoś wziął odemnie białko i twierdzi ze jest zanieczyszczone Pb i Cd. Moim
zdaniem jest to niemożliwe.
Dlatego chciałbym sie dowiedziec jak w najprostszy sposób zbadać poziom tego
typu zanieczyszczeń. I też wydaje mi isę że AAS jest najlepsze. Chciałbym
równiez wiedzieć jakiego rdzaju blad mogl ktos wykonac przy oznaczeniach
tych pierwiastków. Czy istnieje np jakas metoda chemiczna z wykorzystaniem
odczynników, która jest jakotako skuteczna w roztworach wodnych, a
niesprawdza sie dla układów gdzie zawarte są białka... please help.