Re: wykrywanie metali ciężkich

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Sat 30 Oct 2004 - 22:42:51 MET DST

From: "K. Grabinski" <k.grabinski@lacma.com.pl>
To: "'Chemia popularnonaukowa.'" <chemfan@man.lodz.pl>
Sent: Friday, October 29, 2004 2:51 PM
Subject: RE: wykrywanie metali ciężkich

> Problem jest następujący:
>
> Ktoś wziął odemnie białko i twierdzi ze jest zanieczyszczone Pb i Cd. Moim
> zdaniem jest to niemożliwe.
> Dlatego chciałbym sie dowiedziec jak w najprostszy sposób zbadać poziom
tego
> typu zanieczyszczeń. I też wydaje mi isę że AAS jest najlepsze. Chciałbym
> równiez wiedzieć jakiego rdzaju blad mogl ktos wykonac przy oznaczeniach
> tych pierwiastków. Czy istnieje np jakas metoda chemiczna z wykorzystaniem
> odczynników, która jest jakotako skuteczna w roztworach wodnych, a
> [...]
Jeśli Chcesz analizę AAS to Odwiedź www.ibpo.zgierz.com.pl możemy Ci to
wykonać.
Jedyne zaś co mi przychodzi do głowy a co leży w możliwościach zwykłego lab.
to mineralizacja
i miareczkowanie pozostałości. Oczywiście może się okazać że jest to metoda
zbyt mało czuła.
Jeśli chodzi o techniki klasyczne to nie będę rozpisywał się na ten temat bo
nie wiem czy Chcesz czytać.

Łukasz Jóźwiak
IBPO Zgierz