Alchemia/alchemicy - "z przymruzeniem oka" ...,

Autor: Roman J. Farański <faranski_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 21 May 2004 - 15:58:36 MET DST

....., nauczono nas mnostwo mqdrosci, kwadracikow, trojkqcikow, kolek...,
2pi-r i H2SO4 .....,
......, i nic nie wiem, nic nie rozumiem i wciqz wierze swoimi myslami, ze
ci ludzie na drugiej polkuli - ......
1. Mam w domu kalendarz chemiczny z roku 1920 (wydanie niemieckie). Jest tam
prawie wszystko, co zawiera program kursu I-grada (Uniwersytet,
Politechnika) dla wspolczesnych (2004) adeptow (mgr-ow, mgr.inz.) chemii
...,
2. Mam ryty alchemiczne z Guildy, z sentencjami - prawami "swiata"
widzialnego i niewidzialnego, wiedzq absolutnq, tajemnq bialej i czarnej
magii. Rytow z umieszczonymi na nich prawami alchemicznymi jest 23. Jest to
symbolika slow, ktore roznie mozna interpretowac, pozornie niezrozumiala
...., chociaz wiedzqc to i owo mozna sie czegos doszukac .....,

Szanowni ChemFani, chcialbym wywolac dyskusje o prawach alchemii, o
gnostykach, o rozokrzyzu, o magii. Nie jestem nawiedzonym, poprosze o
przymruzenie "oka". Mialem kiedys okres w zyciu, gdy bylem nauczycielem. To
co trzeba bylo zrobic programowo, to robilem...., ale nie moglem sie
powstrzymac (diabel we mnie siedzial ..) od przemycenia na lekcjach co nieco
wiedzy o Alchemikach, o ich prawach, zakleciach, zasadach i sposobach tego
czytania. O starozytnych chaldejczykach, kaplanach babilonskich, o sektach z
okresu sredniowiecza. I nie bylo to nudne.

Moze ktos podejmie "rekawice" i cos dorzuci. Ja w kilku kolejnych postach
postaram sie "sprowokowac towarzystwo". Jezeli sie nie uda - z gory
przepraszam.

Na ten raz podaje 23 sekwencje, zelazne prawa "Alchemii".

Pozdrowienia

Roman

1. Wiatr go nosil w swoim lonie.
2. Ziemia jest jego zywicielkq.
3. Wez jajko i rozbij je ognistym mieczem.
4. Uczyn Latone bialq i podrzyj swe ksiegi.
5. Oto Smok pozerajqcy wlasny ogon.
6. Cztery kule zarzqdzajq tym dzielem ognia.
7. Jezeli zabijesz jedno z czworga, wszyscy nagle umrq.
8. Natura uczy nature, jak ujarzmiac ogien.
9. Uczyn z mezczyzny i kobiety okrqg, potem kwadrat, potem trojkqt, utworz z
tego kolo a otrzymasz Kamien Filozofow.
10. Kiedy Pallas zostal zrodzony a Slonce bylo w koniunkcji z Wenus, deszcz
zlota spadl na Rhodos.
11. Wilk pozarl krola, a po samospaleniu przywrocil go do zycia.
12. Smok nie umiera, dopoki nie zabijq go jego brat i siostra, ktorymi sq
Slonce i Ksiezyc.
13. Ten, kto bez klucza probuje wejsc do rozanego ogrodu filozofow, jest jak
czlowiek bez stop usilujqcy chodzic.
14. Podobnie jak Salamandra zyje w ogniu, tak i Kamien.
15. Slonce potrzebuje Ksiezyca, tak jak kogut potrzebuje kury.
16. Krol plywajqcy w morzu krzyczy - ten ktory mnie uratuje otrzyma wielkq
nagrode.
17. Hemafrodyta lezqc niby martwy w ciemnosci potrzebuje ognia.
18. Jest on poczety w kqpieli, zrodzony w powietrzu, a uczyniony czerwony
kroczy po wodach.
19. Rebis, podobnie jak hemafrodyta zrodzony jest z dwoch gor, Merkurego i
Wenus.
20. Uczyn jednq wode z dwojga, a bedzie to woda swietosci.
21. Niech Natura, Rozsqdek, Doswiadczenie i Literatura bedq przewodnikiem,
laskq, okularami i lampq dla tego, kto zajmuje sie Alchemiq.
22. Wilk ze wschodu i pies z zachodu walczq ze sobq.
23. Smok zabija kobiete ona zabija jego i lezq razem we krwi