Toluen

Autor: Krzysztof Tritt <agrest_at_terramail.pl>
Data: Thu, 22 Apr 2004 09:14:43 +0200

Hello Roman,

RS> Przez to, do dzisiaj jestem przekonany, ze toluen tak calkiem obojetny dla organizmu
RS> chyba nie jest.

no wlasnienie jest , przede wszystkim ponoc, bardzo dobrz wchłaniany
jest przez skóre czlowieka :-)

RS> Wiec mysle, ze za pare lat rowniez bedzie zalacana ostroznosc przy
RS> obchodznieniu sie z toluenem

juz sie odchodzi od stosowania toluenu jako ropuszczalnika w
SANEPIDzie juz jest zabroniony, probuja go zastepowac n-heksanem np
przy ekstrakcji pestycydów, ale z tego co wiem z mizernym skutkiem :-(

ale chodzi o jego OTOTOKSYCZNOŚC,

związki ototoksyczne to takie ktrore maja negatywny wpływ na słuch
czlowieka
np popularna aspiryna jest tez zwiazkiem ototoksycznym, dlatego tez
jezeli bylismy chorzy np na grype i zażywalismy aspirynke, to nie
powinnismy po takim zażywaniu tego leku isc na badania sluchu bo
wyniki bedą "dziwne" :-)

i wlasnie mi oto, po jakim czasie "wchlaniania" toluenu mozna
zaobserwowac pierwsze objawy gorszego sluchu ?

POzdro
Agrest

--
Best regards,
 Krzysztof                            mailto:agrest_at_terramail.pl