Re: Toluen

Autor: Witek Mozga <mozga_at_trimen.pl>
Data: Thu, 22 Apr 2004 10:56:53 +0200

> juz sie odchodzi od stosowania toluenu jako ropuszczalnika w
> SANEPIDzie juz jest zabroniony, probuja go zastepowac n-heksanem np
> przy ekstrakcji pestycydów, ale z tego co wiem z mizernym skutkiem :-(

Czym? Genialny pomysl. NIe ma chyba gorszego rozpuszczalnika niz n-
heksan. Moze tylko cykloheksan. Powodzenia.
A ponadto jak kiedys byla u nas kontrola z Sanepidu, to kobieta
opowiadala, ze wykazano, ze heksan i inne proste weglowodory ma
niekorzystne dzialanie na uklad nerwowy. Dochodzenie wszczeto gdy na
utrate czucia w palcach zaczeli skrzyc sie pracownicy rafinerii czy
tez stacji benzynowych.

--
Witek
http://www.trimen.pl/witek/