Re: Osad w formalinie

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Sun, 18 Apr 2004 21:43:13 +0200

> W formalinie, która stała już dłuższy czas wytrącił mi się biały osad. Co
> może być?
> AB
Najprawdopodobniej spolimeryzowany aldehyd mrówkowy, czyli paraformaldehyd,
o budowie:
(H2C=O)n, gdzie n>=6. Jest to biała, bezpostaciowa substancja. Nie
rozpuszcza się w eterze i alkoholu oraz b. słabo w wodzie. Rozp. się w
stęzonych roztworach alkaliów. Mam stałe zamówienie na ten produkt, do czego
on jest potrzebny?-nie wiem (podobno służy do produkcji klejów i niekt.
tworzyw szt.
Pozdrawiam,
sp