Re: Dreszczowce nie tylko Romana ...

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Sun, 18 Apr 2004 20:07:24 +0200

> Powaznie, Al2O3 wybucha po zetknieciu z woda? Pierwsze slysze. Moze
dlatego,
> ze nie pracowalem duzo z tym odczynnikiem. Sprobuje sprawdzic jutro w
labie.
> Witek
Witku!
Zdaje się, że ktoś tu "się przejęzyczył". Tlenek glinu jest raczej spokojny,
ja natomiast kiedyś zalałem wodą bezwodny AlCl3, no i miałem za chwilę
zawartość słoika na plecach - tylko jedna grudka poparzyła mi skórę tylnej
części szyi. (Zalałem go wodą, bo wydawało mi się, że przestał już być
bezwodny, bo ktoś nie dokręcił nakrętki na słoiku i wydawało mi się, że wody
to on naciągnął tyle ile chciał). Mimo to rób ten eksperyment z Al2O3 i wodą
b. ostrożnie, bo nigdy nie wiadomo!!!
sp