3 zadania

Autor: Łukasz Biernacki <lukasz.brn_at_wp.pl>
Data: Fri, 9 Apr 2004 11:22:46 +0200

Witam wsyztskich chemfanów!
DOstałem dzis od ANi kilka zadań. Zrobiłem wiekszosc ale jednak mam z trzema
problem. Bardzo was prosze o pomoc.
1) Trudniejsze:
Tombak jest stopem miedzi i cynku.Dzialajac kwasem solnym na 0,637g
tombaku otrzymano 22,4 cm3 wodoru.Oblicz zawartosc procentowa obu metali w
stopie.

,
2)i jeszcze takie proste (abcd)
1.Ktora para substancji nie przereaguje ze soba?
A.KOH i CuSO4
B.Ba(NO3)2 i H2SO4
C.KCL i HNO3
D.HCL i NaOH
 i wlasciwie nie wiem czy ma byc C czy D. Od czego zalezy czy przereaguje??
i 3).Zaprojektuj doswiadczenie, w ktorym wykazesz ze tlenek siarki(IV) ma
wlasciwosci redukujace.Zapisz rownanie reakcji jonowo i czasteczkowo.Podaj
nazwy substratow i produktow reakcji.Zapisz obserwacje
KMnO4 + SO2 + H2O --> MnSO4 + K2SO4

Z góry dziekuje
ŁUKASZ BIERNACKI