nadtlenki i ponadtlenki

Autor: Łukasz Biernacki <lukasz.brn_at_wp.pl>
Data: Tue, 9 Mar 2004 11:32:46 +0100

Witam wszystkich chemików :)
Mam problem nie rozumiem za bardzo jak są zbudowane nadtlenki i
ponadtlenki(wiem tyklo że mają one stopnie utlenienia -1 i -0,5) W sumie w
nadtlenkach to to sobie wyobraziłem ale ponadtlenkach(-0,5) to nie mam
pojęcia jak to wygląda. Czy mógłby mi ktoś porównać (choćby na jednym
przykładzie) jeden tlenek, nadtlenek i ponadtlenek tego samego metalu i
opisac (albo moze ktos zna jakis link) tylko interesuje mnie wzor
strukturalny, nie sumaryczny ;-)

Z góry Dziękuję !!
Łukasz Biernacki