Fioletowe pięczątki

Autor: Łukasz M. Czajkowski <wukasch_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed, 3 Mar 2004 15:44:54 +0100

    Witam, mam pytanie odnosnie chemi praktycznej. Zakupilem ostanio 9
tomowy komplet bardzo ladnie wydanych basni. Kupilem w bibliotece po
kasacji. Ksiazki sa w doskonalym stanie, swietnie nadaja sie na prezent (w
moim przypadku ślubny) ale niestety posiadją fioletowe pieczątki
biblioteczne. Szukalem w literarurze i nigdzie nie znalazlem sposobu ich
wywabienie, nauczyelme sie jak usuwac żółte plamy z papieru, grzyby i
bakterie ale nie pieczątki. Próbowałem roztworem podchlorynu sodu ale
pozostaja zólte plamy i tusz bardzo kiepsko schodzi. Czy znacie jakaś
rozsądna metode możliwa do przeprowadzenia w domu lub słabo wyposarzonym
laboratorium.

Pozdrawiam
Łukasz
GG1855273