Autor: Lukasz Kuzma (kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 23 Feb 2004 - 11:15:25 MET

> A apropos mojego pytania to minute po jego wyslaniu zorientowalem
> sie ze to przeciez zalezy od oporu.. w takim razie w 20W zarowce
> bedzie mniej wolframu (mniejszy opor, mniejsze rozzarzenie)
> niz w 100W (wiekszy opor, bardziej rozrzazony.. chyba dobrze mysle?
eeee. chyba to nie tak,
im dluzszy przewod, tym wiekszy opor, a im wiekszy przekroj przewodnika tym mniejszy (razy jeszcze pewien wspolczynnik). Wydaje mi sie ze zarowki wmocniejsze, maja gubszy i dluzszy precik, gdyz zbyt maly moglby sie stopic, mala powierzchnia moglaby nie nadazyc z emisja energii.  ale sprawdze w najblizszym czasie w jakims hipermarkecie.

:-)

pozdrawiam serdecznie

Lukasz Kuzma
Wydzial Humanistyczno-Spoleczny