Autor: Makaron (makaron1_at_o2.pl)
Data: Fri 20 Feb 2004 - 23:35:10 MET

Witam, jestem tutaj nowy, zapoznalem sie z regulaminem i mam nadzieje, ze bede robic jak najmniej wykroczen...
Mam taka oto sprawe (pewnie banalna zreszta) ale nie potrafie sam sobie z tym poradzic, mianowicie nalezy nadac nazwy przedstawionym w postaci wzorow zwiazkom. A oto i one:
Fe2O3
PbO2
Cr2O3
MnO2
Mn2O7
OsO2
OsO4
HClO
HClO4
HNO2
H2SeO3
H2SeO4
H3AsO4
I jeszcze takie pytanie, jest jakas regularnosc w tworzeniu nazw? np. KMnO4 to po prostu wiem, ze jest to nadmanganian potasu ale czy MnO7 mam nazwac siodmotlenek manganu?