Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojtex_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 14 Feb 2004 - 22:32:42 MET

Andrzej Hedko wrote:

> Tak na marginesie, co to są oleorozyny?
> Wojtek
>
> Oleorezyny to mieszaniny olejków eterycznych otrzymanych z ziół różnymi
> metodami ekstrakcji.
> Andrzej

Jesli mamy do czynienia z mieszaniną związków to trudno się spodziewać ich jednakowego "uwalniania" w konkretnej temperaturze, ze względu różne przężności par składników olejków eterycznych. Z punktu widzenia potencjalnego użytkownika, rozróżniam nasycanie olejkami kawałków suchego drewna, pasków grubej bibuły, albo powolne odparowanie olejków z roztworów za pomocą podwyższenia temperatury (np. przez zaastosowanie grzałki).
Wojtek