Autor: Roman J. Farański (fryderyk_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 11 Feb 2004 - 12:57:24 MET

> To nie calkiem tak:

http://kwark.if.pw.edu.pl/mtj/students/1999-2000/Potrzebowski/Czarnobyl/Stronagl/REFERAT.htm

> ak

Ja przeglqdalem tq strone, komentarz - "informacja ogolna",

Zapomniano dodac - ...........,

...." dnia 25 kwietnia 1986 r., o godzinie 21 min. 30, czas Greenwich zarejestrowano w rejonie CzEA (Czernobylska Elaktrownia Atomowa) wstrzqs sejsmiczny. Wystqpily fale powierzchniowe o okresie 1,35 do 1,50 sek. Przy ocenie epicentrum tego trzesienia uzyskano dane o predkosciach fal podluznych Vp=6,2 km/s, fal poprzecznych Vs=3,6 km/s, fal powierzchniowych Vv=2,9 km/s., dla okresu T = 1 s.
Epicentrum znajdowalo sie w odleglosci 10 km na wschod od CzEA. Ocena magnitudy wstrzqsu przy falach powierzchniowych byla zgodna we wszystkich osrodkach pomiarowych:
M(lv)=1,3; M(lh) = 1,4; MPVA = 2,5.

Nie byl to na tyle silny wstrzqs, aby spowodowac katastrofe budowlanq obiektow elektrowni, lecz wystarczajqco silny - aby uszkodzic instalacje systemow chlodzenia III i IV reaktora, w konsekwencji - katastrofa IV Reaktora ....,

Bez wzgledu na system (RBMK) i ze za wszystko winni sq cyklisci (ZSRR - czyt. komuna) - ta katastrofa musiala sie zdarzyc,

aby bylo fajniej, Elektrownia w Temelinie (Czechy, przy granicy austriackiej) jest tez posadowiona, tak ja Czernobyl na terenie o IV-tej kategorii sejsmicznej
- czyli, nie jest wykluczona powtorka z rozrywki ....,

Roman