Autor: Kazimierz Warmiński (kazet_at_uwm.edu.pl)
Data: Wed 11 Feb 2004 - 09:35:10 MET

> Zemborzyckiej, w sklepie ogrodniczym, jakiś rok temu widziałem preparat do
> skażania ziarna. Skład: fosforek cynku, wypełniacz, stabilizator.
Wystarczy
> dowód osobisty żeby coś takiego kupić. Przykłady podobnych sytuacji można

Nazwa tego preparatu brzmi:
ZIARNO ZATRUTE FOSFORKIEM CYNKOWYM 01 AB Zawiera 1,3 % fosforku cynku, a resztę stanowi wypełniacz i w ponad 90% ziarno zbóż. Rzeczywiscie wystarczy dowod osobisty, ale gdybys chcial kupic fosforki bez ziarna (>50%) stosowane jako srodki gryzoniobojcze w ochronie roslin to juz niestety musialbys miec specjalny glejt i prowadzic rejestr ich wykorzystania. Sa to bardzo silne trucizny (LD50<1mg/kg m.c.).

Kazik Warminski

UWM w Olsztynie
http://www.uwm.edu.pl/kopits/