Autor: Konrad Rybacki (lchem_at_s1.gim13.lublin.pl)
Data: Tue 10 Feb 2004 - 15:37:12 MET

Szczerze mówiąc po opisywanym wydarzeniu dostałem ciężkiej ku*wicy. Tępota i ignorancja wśród naszych rządzących zenituje! Przykład: fosforku cynku żaden Polak-szarak nie kupi w sklepie z odczynnikami. Co tam! W Lublinie na ul. Zemborzyckiej, w sklepie ogrodniczym, jakiś rok temu widziałem preparat do skażania ziarna. Skład: fosforek cynku, wypełniacz, stabilizator. Wystarczy dowód osobisty żeby coś takiego kupić. Przykłady podobnych sytuacji można mnożyć bez końca.

Wiadomo, dla chcącego nic trudnego... Sam S. Sękowski podaje w swoich książkach receptury na związki już wtedy zakazane (np. sole baru). Ostatecznie zdobycie większości odczynników to dla mnie żaden problem. Najwyżej sprawa straconego czasu. Widać, że kto potrzebuje trucizn, tak czy inaczej je zdobędzie. Kogo więc mają więc powstrzymać te wszystkie kretyńskie ustawy? Chyba babkę, co chce swój kibelek oczyścić przy pomocy HCl. Na pewno nie któryś z tych 350 gangów...

Do Kol. Szymona Nowaka:
Czy na pewno z zaopatrzeniem jest tak, jak piszesz? Jeżeli faktycznie można wszystko kupić, to byłbym bardzo wdzięczny za namiary odp. sklepów.

Do Kol. Krzyśka Kleszcza:
To byłeś Ty :-) Tak przy okazji: wybacz mi to nagłe i bądź co bądź niezręczne zerwanie korespondencji. Fakt, że po tej słynnej zadymie, która zaczęła się we Wrocławiu miałem trochę problemów i odeszła mi zupełnie ochota na pisanie. Później pewien ostry idiota z mojej dawnej klasy otruł kilku kumpli za pomocą CuSO4. Ponieważ to ja powiedziałem mu o tym, iż siarczan miedzi powoduje w niewielkich dawkach silne wymioty i inne spektakularne efekty kilka osób tak pokierowało sprawą, że to mi się najbardziej dostało (podżeganie do przestępstwa i inne bzdury).

Jeszcze jedno pytanie: do jakiego stężenia można podnieść roztwór kwasu octowego w drodze destylacji? W pewnym sklepie z artykułami gosp. dom. w Katowicach widziałem całkiem tanio kolumny rektyfikacyjne (sprzedawane w wiadomym, mało-chemicznym celu ;-)). Czy przez destylację frakcjonowaną dałoby się uzyskać naprawdę wysokie stężenia?

Pozdrawiam, Konrad Rybacki.