Autor: Krzysztof Kleszcz (klechu13_at_poczta.okay.pl)
Data: Thu 05 Feb 2004 - 15:03:50 MET

MS> No ale równoważność masy i energii nadal obowiązuje, więc defekt masy chyba MS> jednak powinien występować. Nawet majaczy mi się, że zostało to potwierdzone.

MS> Michał

No właśnie... W wielu książkach czytałem że konwersja masy w energię zachodzi tylko dla nielicznych reakcji, np. rozszczepienia jąder. Aż tu kilka lat temu w książce, której tytułu ani autora nie pamiętam, przeczytałem, że wielka moc wybuchowa nitrogliceryny bierze się z defektu masy i podano nawet różnicę mas dla 1kg nitro... więc jak to w końcu jest?
Krzysiek