Autor: Maciej Połyga (fungi_at_interia.pl)
Data: Wed 04 Feb 2004 - 00:12:07 MET

Shalom Alibaba!

Sunday, February 1, 2004, 9:53:54 PM, raczyłeś(aś) do mnie napisać:

> Przepraszam -mam pytanie jakie stężenie chlorków powoduje kompleksowanie a
> co za tym idzie brak możliwości strącani a cynku w środowisku o pH 8.5 do
> 9.5

Ja pracuję nad roztworami o stężeniu Zn2+ 20g/l w środowisku 0.53 M HCl i 5 M HCl - powstaje wtedy szereg kompleksów i nic się nie strąca. Roztwór taki ma odpowiadać składem (pomijając np: jony żelaza) ściekom po trawieniu do cynkowania ogniowego. A że moim zadaniem (za które dadzą mi nawet magistra ;) jest wymodelowanie układu ekstrakcji tegoż cynku na module hollow fiber, to poszukuję wszelkich danych kinetycznych.

--
Pozdrawiam i do nóg padam,
 Maciej                            mailto:fungi_at_interia.pl