RE: Re: Serce rtęciowe.

Autor: Szymon Nowak <hrabia_de_monte_christo_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed, 28 Jan 2004 23:04:04 +0100

Prawdopodobnie
roztwor
jest zbyt slabo zakwaszony. Ja startowalem z ok. 30% kwasu siarkowego i
jeszcze dodawalem kroplami stezony.

Przy ponownej próbie w której dodałem dwa razy mniej kwasu siarkowego
doświadczenie wyszło ... Rtęć rzeczywiście mogłby być zanieczyszczona
amalgamatami, bądź co bądź była techniczna i przeleżała zamknięta w
szklanej buteleczce otoczonej blaszaną puszką ponad 15 lat ...

Pozdrawiam
Szymon Nowak