Re: Re: Serce rtęciowe.

Autor: Tomasz Plucinski <tomek_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Wed, 28 Jan 2004 18:19:48 +0100 (CET)

> potasowego
> na
>
> A nie jest to CrO3?

Sadze, ze jest to osad chromianu/dwuchromianu rteci. Prawdopodobnie
roztwor
jest zbyt slabo zakwaszony. Ja startowalem z ok. 30% kwasu siarkowego i
jeszcze dodawalem kroplami stezony. Nie wykluczam zanieczyszczen rteci.
Przeplukanie rozpuszczalnikiem moze nic nie dac, jesli rtec jest
zanieczyszczona amalgamatami. Taka wlsnie rtec mozna znalezc po
polarografii. Moze sie nie nadawac do tego doswiadczenia, ktore jest
wyjatkowo kaprysne!
tomasz plucinski