Re: Fw: SN1,SN2...

Autor: Wojciech Szczepankiewicz <wojtex_at_polsl.gliwice.pl>
Data: Sat, 24 Jan 2004 20:46:03 +0100

Rafał Wróbel wrote:

> Witam
>
> ale przeciez Panu Wojtkowi chodzilo o reakcje addycji etylenu i chlorowodoru
> ktora blednie przypisalem
> reakcji substytucji.
>
> Po zatym Ty mowisz teraz o alkoholu a mysmy wtedy rozmawiali o etylenie i o
> wiazaniu Pi.
>
> A to co napisales juz jest pod adresem
> http://znik.wbc.lublin.pl/~ak/rozne/SN1_bis.gif
>
> Tak ze prosze niewprowadzaj Pana Witka w blad ze sie pomylil.
>
> Pozdrawiam
> Rafal

To fakt, że Krzysiek napisał o alkoholu a nie o alkenie, ale to nie
zmienia sytuacji. Reakcja addycji chlorowodoru do etylenu rozpoczyna się
zderzeniem atomu wodoru w chlorowodorze z wiązaniem podwójnym etenu.
Powstaje karbokation i anion chlorkowy, który przyłącza się do
karbotakionu w drugiej kolejności.

Wojtek

P.S. Chyba za dużo poprawiłem kartkówek i zaczęło mi się mylić, hihi.